Trends, wat kun je daar nu mee. Heel veel mensen stellen mij die vraag als erachter komen dat ik over trends schrijf op dit blog en dat ik een podcast maak.
Het zijn vragen die ik goed begrijp, want het is heel lastig aan te geven wat je nu precies kunt met die trends. Toch ga ik het je uitleggen in deze podcast.
Show notes: links en verwijzingen in deze podcast episode over trends
- luister ook naar de vorige podcast over op een niet-materiële manier investeren door levenslang leren
- Meditatie Audiobestanden in het Nederlands (Mp3)
Transcriptie: Trends, wat kun je daar nou mee
Hieronder tref je in cursief de transcriptie van deze podcast. Deze spraak-naar-tekst is automatisch gecreëerd, en kan daarom ongebruikelijke zinsopbouw bevatten.
Dit artikel bevat voor jouw gemak affiliate linkjes. Dat houdt in dat als jij een online aankoop doet, ik een klein percentage van het aankoopbedrag krijg. Daarmee kan ik dit soort leuke blogposts blijven schrijven en het blog draaiend houden. Jou kost dat niets extra's trouwens.
Trends, wat kun je daar nu mee. Heel veel mensen stellen mij die vraag op feestjes, partijen gewoon als ze een beetje aan het babbelen zijn met mij en erachter komen wat ik doe voor dit blog en dat ik een podcast maak.
Het zijn vragen die ik heel goed begrijp, want het is heel lastig aan te geven wat je nu precies kunt met die trends. Trends zijn onderdeel van een groter geheel en van een beweging die vaak al veel verder teruggaat. Het zijn bovendien ontwikkelingen die niet op zichzelf staan. Ze hebben vaak te maken en worden mede beïnvloed door maatschappelijke demografische en technologische ontwikkelingen. In een paar minuten is niet te vertellen van wat een trend is en wat je daarmee kunt. Vaak kun je inspiratie oppikken voor jouw eigen bedrijf of voor je eigen leven of voor jouw eigen website. Bij wijze van spreken die je kunt gebruiken en waardoor je net een beweging maakt die een paar graden naar links of naar rechts gaat.
Je kunt trends gebruiken als eigen inspiratie voor je bedrijf en inspiratie kan komen van trends die op een heel ander gebied plaatsvinden. Bijvoorbeeld je gaat naar een restaurant en je krijgt er een heerlijke heerlijke dis geserveerd en je zegt “Dat ziet er mooi uit. Die kleurschakeringen zijn zo mooi.”
Je slaat het op in je geheugen. Je ziet wat voor kleur er gebruikt zijn in het restaurant op het bord en je past het toe in jouw mode winkel. En je hangt daar de kleding in kleur in de rekken precies op dezelfde manier bij elkaar als dat jij in het restaurant hebt gezien als inspiratie.
Zo werkt de inspiratie vaak. Je gaat het weer op een nieuwe manier, op een andere manier, toepassen. Ik duid alleen maar de trends aan. Ik zeg: hier is dus iets nieuws aan de hand. Hier is iets waar je naar kunt kijken. Dit is een verandering die ik zie. Het is dus heel lastig om een samenvatting te geven in één zin van waar trends naar toegaan. Vaak heeft het een breder iets nodig.
Trends
Hoe kom ik nu aan de informatie om jou die trends voor te schotelen. Ik haal die informatie uit Ted Talks, uit documentaires die ik bekijk, uit kunst die ik ga bekijken bij exposities. Ook lees ik heel veel boeken, artikelen en praat met mensen op straat. Vragen ze dingen. Ik vraag heel vaak nog dieper door omdat ik wil weten waarom ondernemers bepaalde beslissingen nemen. Daar haal ik dan weer nieuwe dingen uit.
Eigenlijk is het werk waar ik met mee bezig houd op heel veel manieren toepasbaar. Het is heel breed en daarom kun jij als luisteraar misschien wel een bakker zijn of misschien ben je wel een yoga juf. Je kunt die informatie altijd toepassen in jouw leven omdat je door jouw dingen uit kunt halen die jou inspireren en waardoor jij nieuwe beslissingen neemt voor de toekomst van jouw bedrijf of van jouw leven.
Ik zeg niet “je moet dit of dat gaan doen”
Daarom houd ik de Trendbubbels podcastshow ook zo open. Ik zeg niet “je moet dit of dat gaan doen, of je kunt er echt dit of dat mee gaan doen met die informatie.” Ik laat het aan jou. Het is meer bedoeld als inspiratie. Als begin als bron van jouw inspiratie om daarmee verder te gaan en beslissingen te nemen en paden op te gaan die je misschien niet had gedacht in het begin, maar doordat je luistert naar de Trendbbubbles podcast zodat je bent gaan denken. Ik moet het toch een beetje meer over die kant laten gaan zoals ook de laatste podcast die ik sprak die ging over een leven lang leren.
Cursus
Misschien heb jij daar zelf bij bedacht. Ik wil een cursus gaan doen. Of ik vind het leuk ik ben geïnspireerd geraakt. Ik wil ook meer leren. Of misschien heb je wel bedacht ik ga zelf voor mijn bedrijf een online academie beginnen ik ga daar eens even wat meer over leren over lezen. Ja, misschien is dat wel wat voor mijn bedrijf om daar een sectie aan toe te voegen die meer te doen heeft met educatie.
Dit zijn de dingen die je kunt halen uit de Trendbubbels podcast show en ik gebruik ze veelal voor beleggingen. Ik gebruik deze informatie die ik deel met jou om beleggingen beslissingen mee te nemen beslissingen om wel of niet een aandeel te kopen. Heel gek misschien, maar dat is de achterliggende gedachte Trendbubbels is dus ook niet een online super bedrijf. Nee, het is meer een breed kanaal waar je informatie kunt opdoen.
Mijn inkomsten komen op mijn blog veelal van een van die affiliate linkjes waarmee ik net het bestaan van de blog kan betalen. Dat is de achterliggende gedachte van dit kanaal en dat is ook waarom ik zo gedreven ben om al die informatie op allerlei gebied te verzamelen.
Lees ook:
- Hoe je aan inkomsten komt voor je blog met het affiliate programma van Creative Market
- Affiliates om Je Blog te Laten Renderen | Mijn Geheime Blogtips
- Hoe Leer Je Trendwatchen | Iedereen Kan het Leren
Mijn interesse is heel breed. Ik vind het ook leuk om op breed vlak trend informatie te verzamelen. Het is vaak ook sociaal gelieerd. Ik vind het heel erg belangrijk om juist die sociale thema's uit te diepen omdat ik dan informatie heb waar ik ook wat aan heb. Waar ik wat mee kan, waar ik investeringen mee kan doen.
Generaties
Ik wil weten hoe de wereld verandert en verdiep me in nieuwe generaties wat die generaties belangrijk vinden wat ze kopen waar ze in geïnteresseerd zijn, wat ze bezighoudt. Jonge mensen vind ik heel erg leuk om te volgen maar zo ook de 60 plus generatie, want dat is ook een generatie met veel geld die veel kan uitgeven. Veel kan bepalen.
Dus vraagstukken die ik mezelf stel zijn vaak vragen van “Die en die generatie, hoe staat die er nu voor?” Hoe ziet de cruise industrie eruit? Is dat een industrie waar toekomst in zit? Gaat dat in de cruise industrie om de oudere generatie die ze aan boord willen hebben? Of willen ze juist jongere mensen aan boord hebben.
Daaruit kan ik dan weer voor mezelf dingen distilleren en beslissingen nemen om wel of niet een investering in een bedrijf te doen. Op zich deel ik die trendinformatie met jou omdat ik het leuk vind om het te delen. Omdat je er wat aan kunt hebben. Omdat we nu eenmaal in een maatschappij zitten waarin we heel veel dingen met elkaar delen. Waarin we kennis delen.
Kennis delen
We kunnen van elkaar leren. Ik leer ook van zoveel artikelen online als je maar kunt lezen. Hiermee draag ik bij aan de wereld van de educatie van wat je kunt leren van elkaar en je kennis kunt opdoen. Een podcast vind ik gewoon een hele mooie manier om dat te doen. Ik vind het heel erg fijn om achter de microfoon te zitten de kennis met je te delen de onderwerpen voor te bereiden en het zet mij aan tot actie.
Doordat ik de podcast bijhoud, doordat ik iedere week een podcast online zet, maak ik voor mezelf het huiswerk over die trend onderwerpen en voed ik mezelf met kennis die ik weer kan gebruiken in mijn beleggingen en investeringen. Dat is hoe het werkt. Het is zoals Trendbubbels in elkaar zit. Eigenlijk een platform waarin ik mijn kennis deel met de wereld.
Ja, dat wilde ik gewoon eens delen want ik vond het belangrijk omdat ik heel veel onderwerpen bespreek en je jezelf misschien ook kunt afvragen Desiree wat kan ik nou met die onderwerpen. Wat moet ik daar nu mee. Wat moet het nu met die trendinformatie.
Je kunt er zelf mee doen wat je wilt. Sommige onderwerpen zullen je misschien minder aanspreken anderen meer. Af en toe gooien ook wat persoonlijke ontwikkelingsinformatie tussendoor, omdat mij dat interesseert. Omdat ik het leuk vind om te delen omdat ik mijn ervaringen wil delen onder andere over de boeken die ik lees. Of de cursussen die ik gedaan heb. Daar wil ik gewoon van delen hoe het mij is bevallen. Wat ik van heb geleerd zodat jij daar misschien ook wat aan hebt. En ik vind het ook heel erg leuk om te delen met je naar welke documentaires ik heb gekeken, welke artikelen ik heb gelezen, zodat ik je tips aan de hand kan doen. Want ik heb het voorwerk al gedaan.
Documentares
Ik heb het brede spectrum al afgezocht van blogs en documentaires die je zou kunnen kijken. Daar pak ik dan de mooiste en beste artikelen uit. Ik ben dus eigenlijk voor jou een beetje een cureren om voor jou de mooiste en beste artikelen uit te zoeken.
Gewoon een kleine podcast tussendoor om even wat duidelijk te maken. Ook om mijn enthousiasme gewoon te delen, want ik vind het heel erg leuk om de podcast te maken. Om die in elkaar te zetten. Het kost me ook best wel wat voorbereiding. Ik heb een boekje waarin ik die voorbereidingen allemaal schrijf.
Sommige podcast vind ik zelf ook lastig om in elkaar te zetten omdat de onderwerpen me minder goed liggen. Dat zul je misschien ook wel horen in de podcast dat je dan denkt, O jee, ze praat wat langzamer. Ze is wat meer stamelen.
Niet alle onderwerpen zijn mij eigen. Ik moet op zoek gaan naar informatie en daarin dingen uit leren. En voor jou in een podcast verzamelen en dat maakt het nog wel eens lastig voor mij om het te presenteren. Omdat ik dan ook aan het kijken ben in welke volgorde zal ik iets zeggen. Of hoe zal ik het je uitleggen en hoe zal ik het presenteren.
Uitdaging
Maar het maakt ook wel de uitdaging. En ik denk dat als ik terugkijk op de podcasts die ik gemaakt heb dat ik eigenlijk ieder onderwerp leuk vind om te bekijken. Ik ben nu ook met veel podcast bezig om een transcriptie te maken. Dan kan ik ze nog eens een keer terug beluisteren en bedenken: dat had ik misschien nog kunnen toevoegen aan die podcast of dit was toch wel een leuk onderwerp dat ik heb besproken. Het is gewoon leuk om daarmee bezig te zijn en om ook de podcast beter op de kaart te zetten.
Daarom ben ik ook bezig met die transcripties om de bijbehorende blogposts bij de podcast beter op Google vindbaar te maken. Mocht je bijvoorbeeld van deze podcast waar je nu naar aan het luisteren bent, dus ook inhoud willen zien dan kun je kijken op Trendbubbles.nl Slash 0 8 8.
Linkje
Ik heb dus bij iedere aflevering een dergelijk linkje gemaakt dus wil je bij podcast nummertje 66 bijvoorbeeld de shownotes bekijken dan kun je kijken op Trendbubbels.nl Slash 066. Zo zijn ze genummerd en kan ik ook heel makkelijk in de show jou die link geven zodat jij makkelijk op een makkelijke manier de linkjes die ik noem in de betreffende podcast of de afbeeldingen die ik heb gebruikt bekijken.
Ja nou, dat was eigenlijk gewoon even een kleine podcast tussendoor. Om je wat meer te vertellen over de achtergrond van de Tendbubbles podcast show. En mijn motivatie om hem te maken. Ik wens je een hele fijne dag toe en bedankt voor het luisteren en tot een volgende keer.
Met al meer dan 150.000 plays, geeft de Trendbubbles podcast show je positieve energie & inspiratie!
~ Bewaar op Pinterest ~
Geef een reactie