Deze blogpost gaat over trends voor bloggers, wat je hier leest kun je ook op andere gebieden toepassen. Dus, ben jij geen blogger, geen probleem, je kunt dan ook gerust verder lezen.
Trends voor bloggers
Wat kun jij als blogger met deze 3 grote maatschappelijke trends? Is het nuttig om daarvan op de hoogte te zijn?
Begrijpelijke vragen die veel mensen stellen. Het antwoord is vrij eenvoudig. Je kunt er op inspringen en gebruik van maken in je reclame uitingen en misschien zelfs je producten op aanpassen. Als iets een trend wordt, trekt het meer mensen aan. Dat is dan de psychologische werking van een trend. Via de zoekmachines wordt meer gezocht op de benamingen of woorden die de trend omschrijven. Als jij het trendwoord of product bijvoorbeeld al gebruikt, of aanbiedt zullen ze jou sneller vinden.
Hierna volgen 3 grote trends die jaren meegaan.
Trend 1: Infantilisme
We gedragen ons als volwassenen maar intussen zien we eruit als jongvolwassenen. Veel mensen willen zo lang mogelijk een jonge uitstraling hebben en gedragen zich daar ook naar. Zelfs voedsel wordt bepaald door deze infantilisme trend. Je ziet dit terug in het aanbieden van gepureerde of fijngestampte vormen van voedsel. Smoothy’s lijken op een soort fruithapje. Ook het gebruiken van botox en fillers om rimpels onherkenbaar te maken, komt voort uit deze trend.
Schoothond als knuffel
Als kind gebruikten we vaak een knuffel om onszelf te troosten. In ons volwassen leven hebben we hier ook behoefte aan. De knuffel wordt dan bijvoorbeeld vervangen door een schoothond of een zachte jas of trui.
Contact met mensen en materialen neemt langzaam weer toe. Knuffels hebben zacht materiaal, je kunt voor ze ‘zorgen’ en ermee contact hebben. Als blogger kun je op deze trend inspringen. Door bijvoorbeeld een mascotte te gebruiken voor je merk of bedrijf. Een soort van aaibare versie van je jezelf of je blog.
Trend 2: Cocon
De trend Cocoonen zegt je vast nog wel iets. Deze trend gaat al langer mee. De Cocoonen trend is nu aan het vervormen
Omgevormd tot een cocon, een specifiek item met meer vorm en geborgenheid dan cocoonen. Een cocon heeft positiviteit in zich.
De cocon gaat ontvouwen, ontpoppen.
Denk bij deze trend ook aan het gevoel wat de cocon oproept en de cosy uitstraling die het heeft. Een kijker op je blog wil zich geborgen voelen, veilig.
Tederheid en geborgenheid zijn termen die daarbij passen.
Transformatie of omvorming horen daar ook bij.
De cocon wordt een rups en een vlinder.
Fashion cocon
In fashion zul je dit thema ook gaan terugzien.
Met coconvormige kleding. ronde vormen, zachte stoffen, lichte kleuren.
Lees ook: Overzicht van Blog Tips voor Beginners (ook Vol Kennis voor Gevorderden)
Trend 3: Wedergeboorte
De nieuwe tijd staat aan de deur te rammelen, alleen de deur staat op een kier en is nog niet geheel open om haar toe te laten.
De wedergeboorte van de maatschappij is op komt. Je voelt en merkt het aan alles. De menselijke geest krijgt nieuwe impulsen. Onze inspiratie wordt aangewakkerd.
Herken jij dat ook? Het gevoel dat dingen anders moeten en kunnen. De maatschappij stond stil en moet als een soort kussen worden opgeschud. Het schudden is al wel begonnen, alleen het in de vorm knijpen en drukken van het kussen moet nog gebeuren. Daarna ligt het kussen er weer bij om lange tijd dienst te doen. Fris en luchtig en vol met volume.
“Wat kan ik met deze beeldspraak?” zul je misschien denken. Nou, dat zal ik je gaan vertellen. Voor deze trend van de wedergeboorte, is alleen bewustzijn van de trend nodig. Je bewust zijn van het feit, dat zich een grote verandering aan het voordoen is en jij mag daarvan deel uitmaken. Jazeker, het is een voorrecht om in deze tijd te leven. Een tijd van een dusdanig grote verandering die geschiedenis zal schrijven.
Minder materialistisch, meer gericht op delen en empathie en compassie.
Het enige punt is…. we weten uiteraard nog niet precies hoe deze nieuwe tijd eruit ziet. Wees niet bevreesd hiervoor. De tijd gaat vanzelf voorbij. Je hoeft er niets voor te doen. Je kunt een trend niet tegengaan, die ís er gewoon.
―
Wat kun jij met deze grote bloggers trends?
Als blogger heb je een streepje voor als je jezelf bewust bent van deze trends. Waarom vraag je je af? Op je website heb je de mogelijkheid om in te spelen op de gevoelens en beleving die hiermee gepaard gaan.
Trends kunnen vaak op meer manieren worden uitgelegd. Wees creatief en laat je niet weerhouden door de angst wat anderen van je vinden als blogger.
Geef je eigen draai en laat jezelf zien! Je kunt als het ware zelf de kleuren gaan mengen met de grove basis die wij je in deze blogpost aanreiken.
Jij kunt dus zelf je draai en schwung aan de trend geven en daarmee lezers alert maken en aantrekken op de specifieke uitstraling van jouw blog. Wil je meer? Kijk dan ook eens op de blogpost over Trendy Fashion woorden, trendy synoniemen om je teksten mee op te fleuren.
Laat me via Instagram weten wat je van deze trends vindt.
Tot slot willen we je laten weten dat we voor de Trendbubbles blogschrijvers een stijllijst hebben samengesteld. We hebben deze samengesteld en op een speciale pagina gezet om ook anderen ervan kennis te laten nemen en hun voordeel ermee te kunnen doen.
Luister ook naar de podcast: Trends, Wat Kun Je Daar Nou Mee?
Geef een reactie